‘Out of the box’ – mentalitet kojeg nema

Postoji posebna podskupina muškaraca. Zovu se sveznajući mužjaci. Kad mi uleti tip i u istoj mi rečenici napomene tko bi trebao igrati na lijevom krilu protiv Slaven Belupa, koja stranka i političar donose prosvjetljenje gradu, i zašto ne kupovati grincajg u trgovačkom centru i teoriju zavjere oko antifriza na salati odmah se zablokiram k’o blagajna na rasprodaji krivotvorenih tenisica.

Takve sveznadare obično zovemo ”Google”. Što god ga upitaš ili zna ili ima mišljenje o tome koje bi svi mi trebali uvažavati kao evanđelje po Googleu.

E, tako i u kvartu, u ovom danu pred izbornu šutnju za lokalne izbore, krstare sveznajući politolozi agitirajući za preostala dva kandidata koji bi trebali ostvariti planove kakve možeš pročitati u…Modroj lasti, recimo. Uglavnom, 21.stoljeće, svi na internetu, a šutnju možeš ostvariti samo na kamenorezu i bakrorezu. U prvom krugu frcale su poruke i pozivi s preporukama za glasanje. Kao, hrvatski građani su toliko glupi da kad idu glasati ni ne znaju za koga će zaokružiti. Ono, nemoj njega to ti je Fantom na biciklu iz Smogovaca…nemoj njega, on će ti naplatiti parking.

Neki baner

Kvartovski Google lobisti tako su postali preslikom nikad snažnije kampanje za lokalne izbore. Imaš osjećaj da će glasovi stizati i s Marsa. Svi se aktivirali, svi sve znaju, a kad im postaviš neko pitanje o kandidatu iz malo dubljeg skena, nastane tajac i otkriješ da tip o svom kandidatu zna manje nego što o njemu piše na izbornom plakatu.

Naravno, većina nas nasjeda na klasičnu metodu ”lider hipnoze” koja u fokus stavlja lidera neke stranke. Svi oni obećavaju velike investicije, fondove iz EU, med i mlijeko i socijalnu osjetljivost uz garnirung otkaza nepoželjnih uhljeba.

Diljem Hrvatske prijeti se mecima, prekidima poslovnih suradnji, kopanjem jama, pljesnivim kruhom. Da se izrigaš od demokratske rapsodije. Usmjerenog obrazovanja na prezentirane lidere budući glasač za dobrobit svoje lokalne zajednice tako će čuti: novac, fond, vrtić, gradnja, sport, komunisti, pederi, zeleni, ustaše i slične subliminalne poruke.

No što kad se osviješteni glasač odmakne od ”drva” da bi promotrio šumu iza njega. Dakle, izborni plan stranaka koje više nude posuđivanje iz fondova, nove kredite, zaduživanja i hipoteke ne spominjući prije svega rješavanje nagomilanih dugova, spadaju u sferu ”Priča iz davnina”. Promotrite li glavne likove jednostavna logika vas tjera da pogledate i tko stoji u prvom ešalonu ”Prstenove družine”.

Slatkorjećivost

Prvih deset ljudi koji opskurnog izgleda dižu ljevicu ili desnicu u znak pobjede. Komu to dajemo svoje milijune i milijarde u ruke? Koliko su to jake donedavno male stranke od pedesetak ljudi? Kad dođu na vlast gdje i otkuda će regrutirati pouzdane ljude koje će morati instalirati na mnoga odgovorna mjesta?

Dogodit će im se isto što i ”velikim” strankama. Najezda prikrivenih i slatkorječivih oportunista koji će na brzi način htjeti riješiti svoje financijske gabule i ostvariti osobni profit. Opet ćemo imati strukturnu distorziju gdje će inicijalna utopija liderstva biti u sprezi s interesima tijela koje će ih držati na svojim ramenima.

”Out of the box” tako poprima novo značenje u sagledavanju glasačke logike. Gledati šire od ponuđenog obećanog snoviđenja. Naravno, kad takvo pitanje postaviš sveznajućem hodajućem Googleu, on ti ponudi 300.000 odgovora lišenog onog pravog, smislenog. Jedino što te ne može blokirati jer je stvaran, primitivan pa mu je ”virtualna” reakcija otvorena prijetnja jer drugog odgovora ni nema na lobiranu glupost.

Krešimir Butković

Neki baner
No Comments Yet

Comments are closed