Zašto je Let 3 uspio a drugi nisu?

Nakon 6 posnih godina, vidjet ćemo Eurovizijsko finale. Taman kad smo se tome prestali nadati, taman kad smo poslali sve pjevače i grupe koji su u tom Eurosong cirkusu vidjeli naznaku odskočne daske za neko barem regionalno probijanje ako ne već svjetsku slavu, taman kad smo isprobali sve moguće trikove, angažirali sve naše hitmakere i zapravo potpisali kapitulaciju na ideju “bitna je pjesma”, konačno nam se dogodio Let 3!

Ili bolje rečeno, pronašli smo muda tamo gdje smo ih davnih godina izgubili i drznuli smo se poslati nešto otkačeno, drugačije, autentično, ludo, prepoznatljivo i u najmanju ruku diskutabilno na taj precijenjeni glazbeni show.

Mama ŠČ, pjesma je od koje se mnogima diže kosa na glavi, ali Mama ŠČ je sve ono što eurovizijski fanovi žele i vole, a Eurosong se održava radi njih. Ma koliko to boljelo dežurne dušobrižnike, koji, spomenuto natjecanje uopće ne prate, ali su odjednom jako domoljubno nastrojeni, pa ih sama ideja naših ovogodišnjih USPJEŠNIH predstavnika vrijeđa.

Neki baner

Meni osobno to je pomalo komično i licemjerno, but hej, svakom njegovo! Ako je nekome do trolanja, pa neka trola, sloboda govora je i dalje na snazi.

Dežurni hejteri, ćudoredni i do zla boga naporni sa svojim online trolanjem, sada su doslovno na aparatima jer Let 3 je postigao što nisu mnoga naša razvikana glazbena imena – traktorom se odvezli ravno do finala, a tamo će opet napraviti dobar show.

I to su napravili sami, svojom energijom, kreativnom, stavom, entuzijazmom i željom.

ŠČ je brend!

Da brend!

Kape, majice, haljine, torbice, šeširi… Možda i notesi, maskice za mobove i čudesa. Sve to može se i nadam se bude, prodavalo s ovim prepoznatljivim brendom. Možda i autobiografija o cijeloj priči? Osobno znam da bih željela neku fora kapicu ili hoodicu s oznakom ŠČ, što samo znači da su Letovci odlični poslovnjaci i da gledaju mnogo dalje i mnogo šire od prosječnog kroatikusa domesticusa koji stoji uvrijeđen zbog njihovog skakutanja u gaćama ili s ružom u dupetu.

Let 3 je ideja, brend, pojava, zanimljivost ali i ekipa koja razumije show. Osobito razumiju Eurosong, jer da nije tako ne bi se toliko trudili oko svoje online i offline priče koja se inače zove i PR, a to je ono što mnogi naši glazbenici prijašnjih godina nisu odradili. Jer ili nisu znali kako, ili nisu imali prave ljude, ili nisu imali ideje, ili nisu imali love, ili ih nije bilo briga, a upitno je koliku su podršku imali i od strane HRT-a u cijeloj toj priči?

PR, PR i još malo PR-a

Let 3 svoj je PR odradio fantastično. Kreativne objave, popračene genijalnim stajlinzima putem kojih su ispromovirali našeg dizajnera (Zigman), stav, način na koji su se pojavili na otvorenju Eurovizije i cijela priča koja ih prati sve ovo vrijeme i zbog koje je ŠČ postao uvod, zaplet i dio svih mogućih objava, zezancija i rasprava, su za čistu desetku.

Možete ih voljeti ili ne voljeti, ali strogo gledano kao netko tko se bavi marketingom i PR-om, ne mogu naći nijednu grešku jer sve su odradili besprijekorno.

I još su nam donijeli finale.

Glazbenici koji žele njihovim putem, a to je vidjeti svjetla europske pozornice i još se prezentirati i u finalu, trebaju od njih učiti. O PR-u, o stavu, o načinu na koji se gradi priča oko svog brenda, jer “bitna je pjesma” ne prolazi, već je bitno da ljudi o njoj pišu, raspravljaju, tweetaju, svade se, slušaju, zgražaju, smiju, plaču – OSJETE nešto zbog čega će reagirati i zbog čega će pjesma (čitaj brend) živjeti i zaživjeti dulje od onog tjedna u kojem se Eurosong odvija.

Mama ŠČ uz sve to je i premoćna anti ratna poruka, koju možete i ne morate razumjeti. Ali Let 3 ju je uspio prenijeti publici i to na totalno apolitični način. Kroz stihove pjesme za koju sami kažu da je pomalo bedasta ali zapravo nije. Složena je ciljano, mudro i provokativno da bi poručila kako u ratu nema pobjednika.

#trending

Moram još napomenuti da, iako su se nekad na Eurosong slale balade i šansone, to je bilo nekad. Kao prošlo, svršeno vrijeme, aorist ili možda pluskvamperfekt, kako bi rekao moj frend Marko, koji je btw genijalan skladatelj. Ali sada je neko drugo vrijeme. Vrijeme društvenih mreža, vrijeme kad se traži zabava, vrijeme kad je sve dostupno na klik… Kad se informacije šire brzinom svjetlosti i kad je famozni #trending na društvenim mrežama – sve.

Nekad su novinari stvarali vijesti, danas prenose vijesti koje stvaramo mi, mali, “obični” ljudi. Pišu o tome što smo mi zaključili da je in ili nije. Što smo mi podigli u nebesa ili zabetonirali na dno.

I možda Hrvati djelomično grintaju ili se zgražaju zbog specifičnog, drskog, uvijek provokativnog performansa ove riječke grupe, međutim, Europa je rekla što misli a to je da je Mama ŠČ u ovom trenutku, dok pišem ovaj članak prva na trendingu! I da video iz prve polufinalne večeri ima preko milju pregleda u prva 24 sata od njihovog nastupa.

A to govori sve. To govori da Let 3 zna znanje. I za to im skidam kapu.

Let 3 je najbolje što nam se dogodilo u sto godina, jer je pokazao da nismo toliko uskogrudni, konzervativni, zatvoreni i nespremni za više i bolje i drugačije. Da smo ipak otvoreni prigrliti različitosti i da za nas kao društvo ima nade.

Osobno me to veseli, slagali se vi sa mnom ili ne.

ŠČ!

Naslovna Foto: @let_3

Napomena: Stavovi izneseni u člancima i kolumnama objavljenima na portalu Aboutmen.hr, izričiti su stav autora, te nisu nužno i stav redakcije portala.

Neki baner
No Comments Yet

Comments are closed